השפעת מזג האוויר החורפי על העור

בחורף ,האוויר הקר והיבש משפיע על עור הפנים החשוף והוא עשוי לגרום לתופעת יובש, איבוד אחוזי הלחות והשומן הטבעי של העור. כמו כן, השימוש במזגנים לאורך זמן כדי לחמם את החדר גורם לאוויר להיות יבש יותר ולייבש את העור. בזמן החימום כדאי להשאיר פתח קטן לכניסת אוויר מבחוץ.

יובש בעור, עלול להתבטא בעור במספר תופעות כגון: גירוי, איבוד גמישותו וחיוניותו, אדמומיות, סדקים, קילופים, חספוס, גירוד, צריבה, תחושת אי נוחות, כוויות קור וכו'

טיפים לטיפול בעור הפנים בעונה הקרה כדי לשמור על עור פנים בריא :

  1. הימנעו משתיה מרובה של  קפה, הקפה מכיל קפאין, שעלול לגרום להתייבשות העור ולכיווץ כלי דם ולעומת זאת הקפידו על שתיית מים מרובה גם אם אתם לא מרגישים צמאים.
  2. הימנעו ממקלחות ארוכות וחמות הן גורמות להמסת שכבת השומן הטבעית של העור שמגנה עליו על מנת למנוע זאת כדאי לעשות מקלחות קצרות ופושרות.
  3. עדיף ללבוש בגדים חמים על מנת לחמם את הגוף במקום להשתמש במפזרי חום ומזגנים שמיבשים את העור.
  4. תזונה נכונה: לתזונה ישנה השפעה רבה על עור הפנים. מומלץ להקפיד לאכול ירקות ופירות טריים, דגנים וקטניות ולהימנע מאכילת שומנים, סוכרים, שוקולד וכו'.
  5. מצב העור שלנו משתנה בין עונות השנה; בקיץ ישנה לחות גבוהה ולכן העור עלול להיות לח ושמנוני ולעומת זאת בחורף האוויר יבש וקר ולכן העור עלול להיות יבש וחסר ברק. כדאי לשמור על העור באמצעות שימוש בתכשירי טיפול מתאימים ואלו הבסיסיים והחשובים ביותר:
  6. תכשיר ניקוי: ניקוי הפנים הוא הבסיס להרגלי טיפול נכונים של העור. פעולה זו חשובה לתפקוד ושמירה על בריאותו. תפקידו של תכשיר הניקוי לנקות את העור מזיהום אוויר, עישון, פיח, אבק, איפור, הפרשות חלב וכו'. חשוב להשתמש בתכשיר ניקוי שמתאים לחומציות של הפנים PH 5.5, שלא ייבש את העור ושתהיה לו יכולת להסיר מרכיבים מסיסי מים ושמן.
  7. קרם לחות: תפקיד הקרם להילחם ביובש העור. מומלץ למרוח את הקרם לאחר הרחצה כשהעור עדיין לח מעט. כאשר העור יהיה רווי בלחות הוא יראה צעיר, רענן, מתוח ומלא חיים בנוסף מערכת החיסון של העור תגן מפני חדירת חיידקים, פולשים או זיהומים. חשוב לספק לעור את הלחות לה הוא זקוק פעמיים ביום.
  8. קרם הגנה: אנו סופגים קרינה אולטרה סגולית גם בימים אביכים ומעוננים ולכן חשוב להקפיד לימרוח קרם הגנה בכול עונות השנה. תכשיר הגנה טוב מכיל: בולם קרינה ומסנן קרינת UVA+UVB.

עור רגיש

עור רגיש נשים וגברים ברחבי העולם עשויים לסבול מעור רגיש....

Read More