השפעת קרינת השמש על העור "העור זוכר ורושם"

השמש היא מקור האור, החום והאנרגיה עבור מרבית היצורים ובני האדם על פני כדור הארץ. קרינת השמש היא הגורם המרכזי שמשפיע על הזדקנות העור ולמעשה משפיעה על עורנו הרבה יותר מגילנו הכרונולוגי. ניתן לראות שינויים ראשוניים בהזדקנות עור הפנים החל מגיל 20-30.

חוקי הפיזיקה מראים שככל שאורך הגל הקרינה קצר יותר, כך גדלה האנרגיה של אותה קרינה והיא מזיקה יותר לתאים החיים. השפעתה המזיקה ניכרת בכול שכבות העור.

אנו חיים במזרח התיכון, במקום שבו אנו נחשפים לקרינה האולטרה סגולית של השמש בחיי היום יום גם ללא בילוי בים או בבריכה. מרבית נזקי השמש חלים בעיקר בעקבות הקרינה שאנו נחשפים אליה בנהיגה, בדרך לעבודה ובעת הישיבה במסעדה. העור "זוכר" את כל כמות הקרינה שהוא מקבל החל מגיל צעיר ביותר והנזקים שנגרמים לעורינו עקב קרינת השמש הולכים ומצטברים. עם השנים. ולכן, כדאי לשמור על בריאות העור על ידי שימוש בתכשירי הגנה עליו מצוין SPF 30 ומעלה בכל ימות השנה (לא רק בקיץ אלא גם בימים מעוננים) זוהי פעולה שעלינו לבצע בכל בוקר כמו שאנחנו מצחצחים שיניים. 

מריחה חד פעמית של קרם הגנה אינה מספיקה להגנה קבועה על העור. לכן חשוב להימרח לפני היציאה ולחזור על המריחה  כל שעתיים בזמן שאנו נמצאים בחוץ וחשופים לאור השמש.  כמו כן, לאחר יציאה מהמים או לאחר פעילות בה אנחנו מזיעים.  

המלצות נוספות להגנה מחשיפה לשמש: 

לא להיחשף לשמש בשעות המסוכנות שבהן עוצמת הקרינה היא מרבית. בין 10:00  בבוקר עד 16:00 אחר הצהריים. לשהות בצל.

להגן על הפנים בעזרת כובע רחב שוליים וכן להרכיב משקפי שמש שיכסו את העור העדין שמסביב לעיניים.

מהו תהליך השיזוף?

השיזוף הוא מנגנון ההגנה של הגוף מקרינת השמש. כאשר קרני UV פוגעות בתאי העור האפידרמליים, החום מעודד חלוקת תאים (לכן העור שנחשף לשמש הופך להיות עבה יותר), הפרשת המלנין מתגברת ועולה לגובה העור כדי לבלוע את הקרינה, העור מתכהה באופן זמני בפיזור אחיד או מקומי.

שיזוף הוא סימן לפגיעה ב-DNA של תאי העור כתוצאה מחשיפה לא מבוקרת לקרינת השמש. פגיעה זו עלולה לגרום להתפתחות גידולים שפירים וסרטניים.

השמש גורמת לנזקים אסתטיים ובריאותיים חלקם מופיעים בזמן החשיפה לשמש וחלקם מצטברים במשך השנים: נזקי שמש מיידים: כוויות, נמשים ויובש.

נזקי שמש מצטברים: הזדקנות מוקדמת של העור קמטים וקמטוטים, כתמים, יובש, שינויים במרקם העור (מחוספס), שינוי בעובי העור, פגיעה בכלי הדם (קופרוז), ירידה באלסטיות, פגיעה במחסום ההגנה הטבעי של העור, ירידה בלחות, נגעים קדם סרטניים, סרטן העור וכו'

יחד עם זאת לחשיפה מבוקרת וקצרה לקרינת השמש יש גם יתרונות:

  1. קרני שמש מותאמות  לטיפול במחלת פסוריאזיס,
  2. סיוע בייצור ויטמין D שחיוני לגוף .חשיפה של 10 דקות ביום, 3 פעמים בשבוע בשעות הבוקר המאוחרות מספיקה !

בקליניקה שלי ישנם מספר טיפולים  להצערה, הבהרה, שיקום ושיפור חיוניות העור מהנזקים שיוצרת השמש אך ללא ספק, הטיפול הטוב ביותר הוא טיפול מונע (הימנעות מחשיפה לא מבוקרת לשמש מגיל צעיר).

  • טיפול לתיקון נזקי שמש ואי אחידות בגוון העור (היפרפיגמנטציה) בשילוב פוטותרפיה.
  • טיפול בשילוב מכשיר מזותרפיה – דרמה פן.
  • טיפול לפני ואחרי פילינג רפואי או ניתוח פייס ליפט (מתיחת פנים) בשיתוף פעולה עם ד"ר קליין.
  • טיפול למיצוק – ליפטינג בשילוב טכנולוגית RF דו קוטבי.
  • טיפול עיניים ממוקד בשילוב מתמר.
  • טיפול בשילוב פילינג יהלום.
  • טיפולי הזרקות ע"י ד"ר קליין להצערת ופיסול הפנים בעזרת בוטוקוס, חומצה היאלורונית וסקין בוסט.

בטיפולים אלה אשתמש במרכיבים פעילים מתקדמים , אשר מביאים לתוצאות טובות לשיפור מצב העור ומראהו למשל: רטינול מקופסל, פפטידים ביו-מימטיים,חומצות אלפא ובתא הידרוקסיות, אנטי אוקסידנטים, ויטמינים, מינרלים וכו'.

עור רגיש

עור רגיש נשים וגברים ברחבי העולם עשויים לסבול מעור רגיש....

Read More